Kas Nasıl Yapılır Evde

'Diğer Spor Dalları' forumunda EyLüL tarafından 25 Haziran 2011 tarihinde açılan konu

  1. EyLüL Üye


    Kas Nasıl Yapılır Evde


    Spor salonuna giderek kas yapamayanlar için bu inanılmaz önerileri dinledikleri takdirde planlı çalışarak, spor salonuna gidenler gibi kas yapısına sahip olacaklar.Tek yapmanız gereken planlı ve programlı çalışmak.

    Sadece planlı davranarak ve yaratıcı hareketlerle amacınıza ulaşabilirsiniz. İşte bütçenizi sarsmadan evde kaslanmanın yolları:
    Evde hangi kardiyo çalışmasını uygulayacağınıza karar verin

    Eğer temel amacınız kaslanmak ise, kardiyo çalışmalarınızı geri plana atmanızda yarar var. Yağları yakmak kaslanmaktan çok daha zor bir iştir. Kendinize germe ve kalori yakan bir program hazırlayarak işe başlayın. Setler arasında vücudunuzun toparlaması için kendinize vakit ayırın.
    Ev kardiyosu

    İşte size birkaç evde yapabileceğiniz kardiyo egzersizleri

    -Basamaklardan setler halinde inilip çıkılması.
    -İp atlamak
    -Step için yüksek bir kutu veya herhangi bir malzeme. Bunun üzerine çıkıp inmeniz kadiyovasküler sisteminizi geliştirecek.
    -Şınav vaziyeti alıp tekrar ayakları toparlama
    Kuvvet antrenmanları


    Evde yapacağınız kuvvet antrenmanlarında dumbbell, barbell ve plates toplarından yardım alabilirsiniz. Spor salonunda yapabileceğiniz biceps, triceps, barfiks, kürek, omuz presi hareketlerini bu aletlerle yapabilirsiniz.Eğer bu aletleriniz yoksa biraz yaratıcı olup yinede sporunuzu yapabilirsiniz


    Duvarda kendi ağırlığınızla yapabileceğiniz squat hareketleri
    [​IMG]

    Pilates topunuz yoksa sırtınızı duvara yaslayarak yere çömelme hareketleriyle vücudunuzun birçok bölgesini çalıştırabilirsiniz.

    [​IMG]

    Egzersiz toplarıyla şınav

    Normal şınavdan daha zor bir hareket olan egzersiz topuyla yapılan hareketlerde ayaklarınızı topa dayayın ve yere paralel olarak şına çekmeye başlayın. Üst bedeninizi geliştirecek bu egzersizler çok işinize yarayacak.
    Ayaklar paralel dip hareketleri

    Triceps’lerinizi çalıştırmak için bir sandalyeye ellerinizi koyun. Arkada birleştireceğiniz elleriniz ve yere paralel ayaklarınızla hareketleri yapın. Egzersizi zorlaştırmak için ayaklarınızı bir yatak yada masa gibi yüksek bir nesneyede uzatıp bu hareketleri yapabilirsiniz.

    [​IMG]

    Lunge

    10 – 15 tekrarla vücudunuzun şekle girdiğini göreceksiniz.

    [​IMG]

    Pull-up

    Omuzlar ve sırt için evinizde yüksek biryere monte edeceğiniz bir çubukta bu antrenmanı yapabilirsiniz. Eğer böyle bir imkanınız yoksa iki sandalye arasına sopa koyup altında barfiks çekebilirsiniz.
    Planlı çalışma

    Eğer haftada 3 kez bu antrenmanları 2-3 set halinde yaparsanız vücudunuzu geliştirmenin en ucuz yolunu bulmuş olacaksınız.