Karadeniz Bölgesinin Limanları

Konusu 'Türkiye ile ilgili' forumundadır ve EyLüL tarafından 20 Haziran 2011 başlatılmıştır.

  1. EyLüL Üye





    Karadeniz Bölgesinin Limanları
    Karadeniz Bölgesinin Deniz Ulaşımı
    Karadeniz Bölgesi

    Deniz Ulaşımı
    Deniz yolları: Liman ve iskeleler arasında yolcu ve yük taşımacığı deniz ulaşımımızı oluşturur. Türkiye’nin toplam kıyılarının uzunluğu 8333 km’dir. Ege kıyılarımız 2805 km, Karadeniz kıyılarımız 1795 km, Akdeniz kıyılarımız 1577 km ve Marmara kıyılarımız 927 km uzunluğundadır. Türkiye’nin üç tarafı denizlerle çevrili ve dünyada yalnız başına bir iç denize sahip tek ülke olmasına rağmen, deniz yollarımız çok fazla gelişememiştir. 1 Temmuz 1926′da Kabotaj Kanunu çıkarılmıştır. 1952′de kurulan Türkiye Denizcilik Bankası Anonim Ortaklığı ile denizciliğimiz gelişmiş, yeni limanlar yapılmıştır. İstanbul (Camialtı, Taşkızak, Pendik ve Tuzla), Gölcük, İzmit’te gemi yapım ve bakım tesislerimiz vardır. Ülkemiz tersanelerinin toplamı 45′tir. Denizyollarında yolcu taşıma kapasitesi gün geçtikçe azalırken, yük taşımacılığı artmaktadır. Ülkemizde 1993′te 4878 gemi ve 5 milyon gros tonluk yük taşıma kapasitesi bulunurken; bu değerler 2000 yılında artarak 6735 gemi ve 10 milyon gros tonluk yük taşıma kapasitesine ulaşmıştır.

    Limanlarımız: Marmara Bölgesi’nde ithalât ve ihracat limanı olan istanbul Limanı; Ege Bölgesi’nde İzmir Limanı; Karadeniz Bölgesi’nde Zonguldak, Sinop, Samsun, Trabzon, Rize limanları; Akdeniz Bölgesi’nde Antalya, Mersin, iskenderun limanları başlıca işlek limanlarımızdır. 1987 yılında Mersin ve Antalya limanları, uluslararası ticarete açık “Serbest Bölge” niteliği kazanmışlardır. Mersin, İskenderun ve İzmit limanları er fazla gelişmiş olan limanlardır.
    Son yıllarda Kuşadası, Kemer, Bodrum, Mar maris, Ataköy ve Fenerbahçe (İstanbul)’deki yat li manianınız turistik amaçla kurulmuş ve gelişmiş olup yıl boyunca hizmet vermektedirler.