Hamilelikte kuruyemiş tüketimi zararlı mı

Konusu 'Hamilelik ve Doğum' forumundadır ve HazaN tarafından 20 Şubat 2011 başlatılmıştır.

  1. HazaN Admin Yönetici Admin



    Hamilelikte kuruyemiş yemek,
    Hamilelere kuruyemiş sakıncalımı


    Hamilelik döneminizde dengeli ve düzenli beslenmeniz, hamileliğin en önemli kurallarındandır Canınızın her çektiğini aşırı tüketmeniz size ve bebeğinize zarar verebilir Bu yüzden bu süreçte, hangi kuru yemişlerden ne kadar tüketmeniz gerektiğini Diyetisyen Nur Gizem Şeber’e sorduk

    - Fındık: Ülkemizde de yoğun olarak üretilen fındık; B ve E vitaminleri açısından zengin bir kaynaktır Bitkisel posa içeriği yüksektir, bu nedenle hamilelikte kabızlık sorununun ortaya çıkmasını engeller Ayrıca kalsiyum, potasyum ve magnezyum mineralleri içerdiğinden ötürü kan basıncını azaltıcı etki de gösterir Eğer hamilelik döneminizde tansiyonunuz yüksekse, düzenli olarak fındık tüketmeniz size yarar sağlayacaktır İçerdiği Omega–3 yağ asitleri ile bebeğin beyin gelişimine yardımcı olur Yüksek tansiyonlu hamilelerin, kavrulmuş fındık tüketmesi önerilmez Sağlıklı hamileler günde 10–15 adet fındık tüketebilirler

    - Badem: Manganez, potasyum ve magnezyumdan zengin olan badem, hamilelikte artan enerji üretiminizin sağlıklı ve düzenli olmasına yardımcı olur Ayrıca, kalp sağlığınızın korumasına ve “tüketim miktarlarına dikkat ettiğinizde” hamilelik döneminizde aşırı kilo almanıza engel olabilir Badem de aynı fındık gibi E vitamini ve Omega-3’ten zengindir Triptofan adı verilen aminoasit içeriği sayesinde, hamilelik döneminde mutluluk hormonu salgılar Eğer hamileliğinizde herhangi bir sorun yoksa günde 10–15 adet badem tüketebilirsiniz
    - Ceviz: Özellikle hamilelik sürecinizde balık tüketemeyecekseniz cevizi yemenizde fayda var Bebeğinizin beyin gelişiminin yeterli olmasına yardımcı olmak için günde 3 tam ceviz tüketmeniz mantıklı bir seçim olacaktır Melatonin içeriği ile de gece uyumanıza yardımcı olur Yapılan son bilimsel çalışmalarda, yüksek yağ içeren bir öğünden sonra ceviz tüketmenin arterlerin korunmasında önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır

    - Yer fıstığı: Kalorisi ve yağ içeriği ilk üç kuru yemişe göre daha fazladır Ayrıca Omega–3 içeriği yoktur Geç yaşta anne adayı olanların hatırlama fonksiyonlarının gerilememesi için tercih edilebilecek bir kuru yemiştir Diğer anne adaylarının daha az sıklıkta tercih etmesi ve tükettiklerinde 1 avuçtan fazla tüketmemeleri önerilir Ayrıca herhangi bir küflenme ihtimaline karşı kabuklarını so***** tüketmelisiniz

    - Kaju: Bakır mineralinden zengindir 40 gram kaju günlük bakır ihtiyacınızın %35’ini karşılar Özellikleri itibari ile yer fıstığından çok farklı olmamakla birlikte yüksek kalori içeriği ile tüketim miktarına ve sıklığına dikkat etmeniz gerekir Hamileliğinizin ilk aylarındaysanız ve bulantı yaşıyorsanız, sizin için ideal bir atıştırmalık olabilir

    - Şam fıstığı: En sevilen kuru yemişlerden biridir İçerik olarak yer fıstığına benzer Şam fıstığı yüksek kalorili kuru yemişler grubuna girdiğinden ötürü tüketim miktarına ve sıklığına dikkat etmeniz gerekir Taze şam fıstığının üzerinde yer alan taze kabuk, küflenmeye oldukça duyarlıdır Küflendiğinde aflotoksin adı verilen zararlı madde üretir Bu maddenin hamileler tarafından alımı, fetüsün gelişimini tehlikeye atabilir Bu nedenle hamilelik döneminizde taze şam fıstığı tüketiminden kaçınmalısınız

    - Beyaz leblebi: Karbonhidrat içeriği yüksektir Özellikle bulantınız varsa, bulantınızın kesilmesi için rahatlıkla tüketebilirsiniz 1 avuç beyaz leblebi, 1 dilim ekmeğe eş değerdir

    Kuru yemişleri tüketirken aşağıdaki püf noktalarına dikkat edin!
    - Eğer hamilelik döneminizde tansiyonunuz yüksekse, kavrulmuş kuru yemiş TÜKETMEMELİSİNİZ
    - Hamilelik döneminizde mümkünse taze yemiş TÜKETMEMEYE DİKKAT EDİN
    - Tek tip kuruyemiş TÜKETMEMELİ ve çeşitlilik sağlamalısınız
    - Miktarda aşırıya kaçmanız kilonuzu kontrol etmede zorluklara neden olabilir Bu yüzden, tüketim miktarınızda aşırıya KAÇMAMALISINIZ
    - Eğer uyku güçlüğü çekiyorsanız cevizi daha sık TERCİH EDEBİLİRSİNİZ
    - Hamilelik döneminizde çeşitli nedenlerden dolayı balık tüketemezseniz, cevizi daha sık TERCİH EDEBİLİRSİNİZ
    - Eğer kilonuzu kontrol etme konusunda sıkıntı çekiyorsanız, ara öğünlerinizde bademi TERCİH EDEBİLİRSİNİZ