Bel ağrısı nasıl geçer?

'Sağlık Rehberi' forumunda Sibel tarafından 5 Haziran 2010 tarihinde açılan konu

  1. Sibel Üye


    Bel ağrıları birçok kişinin şikayet ettiği ve ağrısı çok zor ve dayanılmaz seviyelere gelebilen bir durumdur. Bel ağrılarından birkaç basit uygulama ile kurtulabilirsiniz veya bu ağrıları en az seviyeye indirebilirsiniz.

    Uzmanlar, bel ağrısının 30′a yakın sebebi olduğunu belirterek, bunlardan en çok görülen türün nedenikesin olmayan ve mekanik olarak tabir edilen bel ağrıları olduğunu ifade ediyor. Bel adale-lerini güçlendirici egzersizler yaparak ve düzenli yürüyüşlerle bu ağrılardan kurtulabilirsiniz.

    Yaz aylarını hareketli geçirenlerin genel şikâyetleri arasında bel ağrıları ilk sırada yer alıyor.Bel ağrılarının 30′a yakın nedeninin olduğunu, ancak bazılarının bel fıtığı, iltihaplı romatizma gibi kolay teşhis edilmiş, ancak bir kısım bel ağrılarında kesin teşhis konulamamıştır. Sebebi belirlenemeyen ağrıların kişileri zaman zaman rahatsız ettiğini,bu tür bir hastalık olan ve özellikle genç bayanlarda görülen fibromiyaljinin, stres ile birlikte ciddi ağrılara neden olur.Doğuştan bir takım omurga bozukluklarının da bel ağrısına neden olabilir. Doğuştan omurga fazlalığı ya da eksikliğinin, kişinin bel ağrısına olan yatkınlığını artırır.Ameleler ve inşaat işçileri gibi ağır işlerde çalışanlar ile bel bölgesine aşırı yük bindiren kişilerin omurgalarında zamanla bozukluklar oluşur. Bu bozukluklar hayatın ikinci yarısında bel ağrısına neden olabilir. Ayrıca, şişman kişilerde göbek öne doğru çıktığı için belin eğriliği artar ve ağrılara yol açar. Üstelik bu kişilerin bel adaleleri zayıftır. Hamilelik döneminde karınları büyüyerek öne doğru çıkan kadınlar da, zaman zaman bel ağrısı çekerler.

    Nedeni bel fıtığı, iltihaplı romatizma gibi hastalıklar olan bel ağrılarında, nedene yönelik tedavinin çok önemlidir.Nedeni kesin olarak belli olmayan mekanik bel ağrıları, toplumda çok daha fazla görülmektedir. Bu ağrılardan kurtulmanın en önemli yolu, bel adalelerini kuvvetlendirerek belin normal kavisini korumak ve bele binen yükü azaltmaktır. Bel adalelerini kuvvetlendirmek için de egzersiz ve düzenli spor yapılmalıdır.

    Bel kaslarının güçlenmesi için egzersiz çok önemli
    Aynı pozisyonlarda uzun süre çalışmayı gerektiren işler ve ağır kaldırmanın dönerek kaldırma ile birlikte olduğu işlerde bel ağrısı daha fazla oluyor. Günlük hayatı olumsuz etkileyen bu ağrılara karşı dikkat edilecek bazı kurallar şunlar:

    Önce ısının: Bel ağrınız geçince düzenli egzersiz yapın (yürüme, yüzme vs.). Fakat güçlü bir harekete teşebbüs etmeden önce, adalelerinize ısınma ve gevşeme fırsatı vermek için yavaş başlayın.

    Otururken: Sert sandalyede omurganız dik olarak, bir veya iki diziniz kalçanızdan daha yukarıda olacak şekilde oturun. Kısa dinlenme süreleri için koltuklu sandalye çok iyi destek sağlar.

    Ayakta dururken: Beliniz düz olarak ayakta durmaya çalışın. Ayakta çalışırken beldeki çöküklüğü hafifletmek için ayak iskemlesini kullanın. Dizlerinizi bükmeden öne doğru eğilmeyin. Bayanlar için orta yükseklikteki topuklar beli daha az zorlar. Topuksuz ayakkabılardan sakının.

    Bir şey kaldırırken: Yerden bir şey kaldırırken uygun ve güvenli şekilde yapın. Dizlerinizi bükün, yükü vücudunuza yakın tutun ve kalkmak için bacak adalelerinizi kullanın. Ani hareketlerden sakının. Ağır herhangi bir şeyi belinizden yukarı seviyeye kaldırmayı denemeyin.

    Yatarken: Sert yatakta yatın. Yumuşak yatakların altına 2 cm kalınlıkta kontrplak koyun. Yüzüstü yatmayın. Sırtüstü yatarken dizlerinizin altına bir yastık koyun. Yan yatarken bacaklarınızı kalça ve dizden bükük olarak tutun.

    Çalışırken: Ağır iş yapmayınız. İmkanınız varsa yorgunluğu hissetmeden önce bir işten diğerine geçin. Eğer bütün gün büroda çalışıyorsanız fırsat buldukça kalkıp etrafta dolaşın.

    Araba sürerken: Koltuğunuz sert olmalı. Pedalları kullanırken bacağınızın tam gerilmemesi için direksiyona mümkünse yakın oturun.