5. Sınıf Rehberlik Etkinlikleri

Konusu 'Rehberlik' forumundadır ve Sitem tarafından 11 Nisan 2012 başlatılmıştır.

  1. Sitem Üye



    5. sınıf rehberlik planı




    Beşinci Sınıf Rehberlik Etkinlikleri


    5.sınıf Rehberlik ile ilgili Etkinlikler ;

    5. SINIF – 1.ETKİNLİK
    Etkinliğin Adı: BAŞARI YOLU
    Sınıf: 5.sınıf
    Yeterlik Alanı: Eğitsel Başarı
    Kazanım: Eğitsel başarı ile ilişkili etmenleri açıklar. (Kazanım Numarası -29-)
    Öğrenci Sayısı: Tüm Sınıf
    Süre: 40 Dakika
    Ortam: Sınıf
    Sınıf Düzeni Oturma Düzeni
    Araç-Gereç: Form–26
    Hazırlayanlar: Sündüz BÜKEL / Didem GÜLSARAN
    Cevriye GÜLEBAĞLAN / Hicran ÇETİN
    Süreç:
    1. Öğrenciler dörder kişilik gruplara ayrılırlar.
    2. Gruplardan eğitsel başarıyı etkileyen etmenleri yazmaları istenir.
    3. Grupların belirlediği etmenler tahtaya yazılarak bir liste oluşturulur.
    4. Öğretmen bu gruplama işinden sonra Form-26’da verilen listeyi öğrencilere okur tahtada eksik olan etmenler eklenir.
    5. Aşağıdakilere benzer sorularla grup etkileşimi devam eder.
    Ø Sizin belirlediğiniz etmenler ile Form–26 daki etmenler arasında fark var mıdır? Neler?
    Ø Eğitsel başarıda bu etmenler neden önemlidir?
    Ø Bu etmenler arasında yapmadıklarınız ya da eksik yaptıklarınız var mı? Neler? Niçin?
    Ø Siz kendinizi başarılı buluyor musunuz? Neden?
    Ø Eğitsel başarınızı artırmak için başka neler yapabilirsiniz?
    6. Eğitsel başarı ile ilişkili etmenlerin önemi vurgulanarak etkinlik sonlandırılır.

    Değerlendirme:


    FORM–26

    Zamanı düzenli kullanma
    Planlı ve disiplinli çalışma
    Düzenli olma
    Çalışma ortamının düzenlenmesi
    İstekli olma ve çaba harcama
    Derse aktif olarak katılma
    Ders öncesi hazırlık
    Sağlıklı beslenme
    Yeteri kadar uyuma
    Not tutma
    Özet çıkararak çalışma
    Ezberlemeden anlayarak çalışma
    Etkili ve anlayarak okuma
    Tekrar etme
    Amacını belirleme
    Gerçekçi hedefler koyma
    Zihnin dağılmasına yol açan sebepleri bilmek (Hayal kurmak, endişelere kapılmak, yatarak çalışma, müzik dinleyerek ders çalışma, televizyon izleyerek ders çalışma)
    Hayır demeyi öğrenmek
    Etkin dinleme
    Stres



    5. SINIF – 2.ETKİNLİK
    Etkinliğin Adı: YARDIM ALABİLİRİM
    Sınıf: 5.sınıf
    Yeterlik Alanı: Kişiler Arası ilişkiler
    Kazanım: Kişisel-sosyal ve eğitsel sorunlarla karşılaştığında nereden ve nasıl yardım alacağını fark eder. (Kazanım Numarası -108-)
    Öğrenci Sayısı: Tüm Sınıf
    Süre: 40 Dakika
    Ortam: Sınıf
    Sınıf Düzeni Oturma Düzeni
    Araç-Gereç: Form–27,Form–28
    Hazırlayanlar: Serdar ERKAN
    Sündüz BÜKEL / Didem GÜLSARAN
    Cevriye GÜLEBAĞLAN / Hicran ÇETİN
    Süreç:
    1. Öğretmen Form–27 deki bilgileri tahtaya yazar.
    2. Form-28 öğrencilere dağıtılır ve formdaki sorunlarla karşılaşan bir kişinin nereden yardım alabileceğini, sorunun karşısındaki ilgili bölüme yazmaları istenir.
    3. Gönüllü öğrenciler yazdıklarını sınıfla paylaşır.
    4. Aşağıdakilere benzer sorularla grup etkileşimi devam eder.
    Ø Bir sorun yaşadığınızda neler hissedersiniz? Yardım alma ihtiyacı duyar mısınız? Neden?
    Ø Form–28 de belirtilen sorunlara benzer yaşadıklarınız oldu mu? Neler? Nereden yardım aldınız?
    Ø Günlük hayatınızda karşılaştığınız ya da karşılaşabileceğiniz sorunlar ile ilgili olarak kimlerden, nerelerden ve nasıl yardım alırsınız?
    5. Kişisel-sosyal ve eğitsel sorunlarla karşılaştığında nereden ve nasıl yardım alacağı vurgulanarak etkinlik sonlandırılır.

    Değerlendirme:


    FORM–27
    Nereden yardım alabiliriz?
    Aile
    Öğretmen/ Okul İdaresi
    Rehberlik Servisi
    Rehberlik Araştırma Merkezi
    Diyetisyen
    Sosyal Yardımlaşma Dernekleri
    Çocuk Psikiyatrisi, Çocuk Psikologu
    Arkadaş
    Doktor
    Belediye
    Sağlık Ocağı
    Polis
    Muhtar
    Komşu
    İnternet
    Eklemek istedikleriniz varsa aşağıya ekleyin.



    FORM–28


    Günlük hayatta karşılaşılabilecek bazı sorunlar Nereden yardım alabiliriz?
    Halsizlik hissediyorum ve çabuk yoruluyorum.
    Bazı arkadaşlarımın kötü hareket ve sözleri beni üzüyor.
    Hiçbir derste yeteri kadar başarılı değilim.
    Gözlük kullanmak zorunda olduğum için sıkılıyorum.
    Okulumuz iyi ısınmıyor.
    Başarılı olmak için nasıl daha iyi ders çalışmam gerektiğini bilmiyorum.
    Öğretmenimle/ öğretmenlerimle rahatça konuşamıyorum.
    Evimiz okula çok uzak.
    Evde ders çalışmama yardım eden kimse yok.
    Kardeşimle / kardeşlerimle iyi geçinemiyorum.
    Laboratuar, spor salonu, kitaplığımız yok.
    Babamın kötü alışkanlıkları beni üzüyor.
    Ailemin maddi durumu iyi değil.
    İlköğretimi bitirince çalışmak zorundayım.
    Gelecekte ne olmak istediğimi bilmiyorum.
    Sağlıklı bir bedene sahip olmadığımı düşünüyorum.
    Öğrencilerin verilen sorunların dışında yaşanan başka sorunları var ise sorunlarını ve nereden yardım alabileceklerini aşağıya yazabilirler.